۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۱۰۶۸۱
رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری:

منابع غنی فقهی و اسلامی در عرصه حقوق بین الملل کمتر معرفی شده اند

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری: سرمایه گذاری در خلق آثار بزرگ و تاثیر گذار با توجه به منابع حقوق اسلامی و فقهی عرصه حقوق بین الملل عمومی و خصوصی و حتی تجارت از ضروریات است.
منابع غنی فقهی و اسلامی در عرصه حقوق بین الملل کمتر معرفی شده اند
به گزارش جهانبین به نقل از بام ایران خبر ، سید عبدالله موسوی در همایش ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی و روز بسیج حقوقدانان که در سالن شهید بهشتی دادگستری شهرکرد برگزار شد گفت: نظامهای حکومتی برای استمرار و بیمه کردن حاکمیت خود از مبناها و ابزارهایی نظیر تسلیحات مدرن و پیشرفته و توانمندی اقتصادی و غیره بهره می برند.

موسوی افزود: در نظام دینی ما امام خمینی(ره) با تاسیس بسیج به عنوان فراگیرترین سازمان و تشکل مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیمه کردند.

وی بسیج را کوثر انقلاب و خیر پایدار و نعمت عظیم دانست و تصریح کرد: نمونه بارز ایثارگری ها و ایثار و توانمندی بسیج را در هشت سال دفاع مقدس و بعد از جنگ در صحنه های علمی و سازندگی کشور می بینیم.

موسوی بیان داشت: آنچه که بسیج را در حماسه های تاریخی و عرصه های مختلف به پیش می برد نه مهمات و تسلیحات بود و نه تدبیر جنگی فرماندهان بلکه این مهمترین شاخص این پیروزی ها تقوا و ایمان به خدا و پایبندی به اعتقادات است.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: درست است با توجه به مقتضیات زمان باید در شیوه های نظامی و تسلیحات پیشرفت کنیم و به روز باشیم اما آنچه بیشتر از هر فاکتور و معیاری سرافرازی ما را تضمین می کند ایمان و تقوا و پیروی از ولایت است.

وی با بیان اینکه بسیج متعلق به نظام و انقلاب است و تشکلی است که هر فردی که در این چارچوب باشد می تواند در آن عضو باشد گفت: اجازه ندهیم این کوثر انقلاب مورد سوء استفاده مسائل جناحی و سیاسی قرار بگیرد.

موسوی تاکید کرد: بسیج متعلق به نظام و همه مردم است و محدود کردن بسیج به طیف فکری خاص ظلم به بسیج است.

وی افزود: شان و جایگاه بسیج عظیم تر از آن است که در یک غالب سیاسی خاصی قرار بگیرد بلکه تنها باید بر طبق منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد.

موسوی اذعان کرد: هر مومنی باید هم اصولگرا باشد و هم اصلاح طلب و مگر می شود مومنی بی توجه به اصول تنها به دنبال اصلاح باشد یا بی توجه به اصلاح امور تنها به دنبال اصول باشد و پایبندی به اصول و اصلاح امور باید در تحت ولایت و رهبری ولی فقیه باشد.

موسوی تشکیل، شناسایی و سازماندهی کارگروههای تخصصی در امور حقوقی و آموزشهای لازم از طریق مراکز و کانونهای مشاوره حقوقی در جهت بالابردن سطح دانش حقوقی جامعه و مردم را از جمله وظایف بسیج حقوقدانان دانست.

وی با بیان اینکه هیچ اقدامی اعم از شخصی، خانوادگی، حاکمیتی و اجتماعی و شهروندی نیست که بار حقوقی نداشته باشد از فقدان اطلاعات و دانش حقوقی مردم ابراز تاسف کرد و گفت: با ایجاد این کانونها و بالا بردن سطح آگاهی و بینش حقوقی مردم زمینه بروز جرائم به حداقل می رسد.

موسوی مطالعه و پژوهش در حقوق داخلی، وضع قوانین و اصلاح قوانین از سوی حقوقدانان را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و بیان داشت: فراتر از حقوق ملی حقوق بین المللی است و متاسفانه ما با داشتن منابع غنی فقهی و اسلامی در عرصه حقوق بین الملل کمتر عرض اندام می کنیم.

رئیس کل دادگستری استان گفت: ضرورت دارد حقوقدانان و اساتید حوزه و دانشگاه در عرصه حقوق بین الملل عمومی و خصوصی و حتی تجارت بر روی خلق آثار بزرگ و تاثیر گذار با توجه به منابع حقوق اسلامی و فقهی سرمایه گذاری کنند.
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۵:۵۸

1 Jan 2020